סניף תל אביב ראול ולנברג 18 בנין C קומה 2
050-5264265 | לשיחה עם הקליניקה

ההבדל בין מתיחת פנים נוזלית לניתוח מתיחת פנים

יתכן כי בפעם הראשונה ששמעתם את המונח “מתיחת פנים נוזלית”, חשבתם שזה שם לא כל כך מוצלח להליך. הרי, בסך הכל, שמות התואר שהיינו רוצים לשמוע בהקשר למתיחת פנים הם “מוצקה”, “מתוחה”, “רעננה”, בעוד שלמילה “נוזלית” יש קונוטציה מעט הפוכה. למרות השם, טכניקת מתיחת הפנים הנוזלית החדשה היא כן כזו שתוכל לסייע לכם להגיע למראה רענן ומתוח, אך אל לנו להתבלבל. אין היא משתווה לתוצאות מתיחת הפנים הניתוחית, ולמעשה מלבד השם אין לשני ההליכים הרבה במשותף.

מתיחת פנים

למה אנו זקוקים להליכים הללו?

ככל שאנו מזדקנים, הפנים שלנו מאבדים את הקולגן והאלסטין המצויים בעור, מה שגורם לצניחה של תווי הפנים שלנו וירידה בנפח. בתהליך זה נוצרים קמטים, קפלים וקווים על עור הפנים. מתיחת פנים, בין אם נוזלית ובין אם ניתוחית, תאפשר לנו לטפל בצניחה הזו, כל טכניקה והתוצאות שלה. מתיחת פנים נוזלית משתמשת בחומרי מילוי נוזליים המוזרקים ישירות אל העור על ידי איש מקצוע מיומן (אך לא רופא או מנתח) על מנת להרים ולעצב את תווי הפנים שצנחו, וניתן באמצעותה להשיג טווח רחב של תוצאות הכוללות הרמה כללית או הרמה של תו פנים אחד מסוים. במתיחת פנים ניתוחית נעזר ביכולותיו של מנתח מוכשר ונראה תוצאות הרבה יותר משמעותיות וכמובן שמחזיקות מעמד זמן רב יותר באופן משמעותי.

 

הבחירה בתוצאות

כל מטופל מגיע אל ההליך עם רצון אחר, חלקם ירצו להתמקד בכל הפנים וחלקם רק באזור אחד. בעוד שמתיחת הפנים הניתוחית מתמקדת בעיקר באזור הלחיים, הצוואר והלסת, במתיחת הפנים הנוזלית תוכלו לטפל בעיגולים כהים ובנפיחות מתחת לעיניים, להשיג מראה של עפעפיים מורמים וערניים יותר, להרים את קצות הפה ועוד. בנוסף, ניתן להתמקד בקווים וקמטים בלבד ולהעלים אותם מן המצח, מבין הגבות מאזור האף והפה ועוד. יחד עם זאת חשוב לזכור כי מתיחת הפנים הנוזלית מערבת כימיקלים שונים שמתנדפים מן הגוף ואינם מחזיקים מעמד זמן רב כך שיש לחזור שוב ושוב על ההליך על מנת לשמור על התוצאות, כמו גם יש לקחת בחשבון כי השליטה על התוצאות איננה מדויקת כפי שהיא בהליך ניתוחי, וכי ביצוע ההליך שלא על ידי אנשי מקצוע מיומנים יכול להוביל למראה פנים קפוא ומוזר ולהבעות שונות ולא נעימות.

 

החומרים הנמצאים בשימוש

מתיחות פנים נוזליות אינן הליך חדש אך לאחרונה הוחלפו החומרים בהם השתמשו בעבר לחומרים הנקראים “חומרי דור שני”. חומרי המילוי הללו מכילים לעתים גם את חומר הבוטוקס אותו כולנו מכירים. את החומר יבחר איש המקצוע שמבצע את ההזרקות לפי הצרכים של המטופל ונוחות השימוש. החומרים, כמו גם הכמות בה ישתמש איש המקצוע, גם יקבעו בהמשך את עלות המתיחה, שכן ישנם חומרים היקרים יותר מאחרים. במתיחת פנים ניתוחית אין שימוש באף חומר כימיקלי הנכנס למחזור הדם שלכם אלא רק בידיו המיומנות של המנתח ובתווי הפנים הטבעיים שלכם.

עמידות סוגי המתיחות

מתיחת פנים נוזלית אמורה להחזיק בין שנה לשנתיים בהתאם לחומרים בהם השתמשתם ולאזורים בהם הוזרקו החומרים בעוד שתוצאות של ניתוח נשמרות לאורך זמן רב יותר, אפילו עד 15 שנים, וניתן לעבור את ההליך שוב לאחריהן. בנוסף, מכיוון שהתוצאות של מתיחת פנים נוזלית נועדו להיות טבעיות ועדינות ולא דרמטיות כמו במתיחת פנים ניתוחית, גם התפוגגות החומר תעשה בעדינות ותהיה כנראה בלתי מובחנת.

לסיכום

כפי שכבר נאמר – מלבד השם, אין דבר בין שני ההליכים שדומה, מלבד העובדה שלעתים מבצעים את מתיחת הפנים הנוזלית כהליך משלים לניתוח עצמו. את הניתוח מבצע איש רפואה מיומן, והוא מצריך החלמה וטיפול בפנים לאחריו, אך גם מציג תוצאות יפהפיות ודרמטיות של שיפור והצערה משמעותיים. מתיחת הפנים הנוזלית איננה באמת מתיחת פנים אלא רק שואלת את השם מן ההליך הניתוחי והיא מצעירה את מראה הפנים בעדינות, ורוב מי שיראה אתכם לאחר הליך כזה בכלל לא יזהה שעברתם הליך כלשהו. על מנת לבחור בין ההליכים יש לחשוב היטב על התוצאה המבוקשת ולהתייעץ עם איש מקצוע בכל שלב.

קרא עוד: ניתוחים פלסטיים

ליצירת קשר מלאו פרטים
פנייתך התקבלה בקליניקה של דר' דנה אגוזי
אחד מנציגינו יצור עמך קשר בהקדם
דר' דנה אגוזי