סניף תל אביב ראול ולנברג 18 בנין C קומה 2
050-5264265 | לשיחה עם הקליניקה

הרמת חזה

הרמת חזה – כל המידע

למעשה, מה שהופך חזה לאסתטי ונאה, אינו קשור בגודל כלל, אלא בצורת השד. מיקום צורת הפטמה והעטרה ועוד. לצערנו, כוח המשיכה לא חס עלינו, וככל שאנו מתבגרים הוא נותן את אותותיו בחלקים שונים בגופינו, ביניהם גם בחזה, ובהתאם לכך, חזה שהיה זקוף ומורם בשנות העשרים שלנו, יראה אחרת לחלוטין בשנות ה-30, ה-40, וה-50, במיוחד לאחר לידות, הנקות, תנודות במשקל ועוד. במידה וחווית צניחה משמעותית בשד בעקבות אחת מהסיבות הללו, תוכלי לבחון את האפשרות לבצע ניתוח הרמת חזה על מנת להחזיר לחזה שלך את זקיפותו הנערית ומראהו המושך. לחלק מהמטופלות תתאים יותר האופציה של הגדלת חזה

ניתוח הרמת חזה

הליך הרמת חזה:  ההחלטה על ביצוע

ההחלטה לביצוע ההליך לרוב מתקבלת מסיבות אסתטיות, למרות שגם סיבות נוספות משחקות תפקיד. בניתוח מסירים עור עודף שנוצר עם הגיל ומהתנודות בנפח השד, ומעצבים מחדש את השד כדי שיראה מלא יותר, בעל נפח וזקוף. נשים רבות מבצעות את הניתוח כדי להקל על עצמן בפעולות ספורטיביות, או בכדי למצוא פריטי לבוש שיחמיאו יותר, וכמובן, כדי לקבל מראה מושך ואסתטי בבגד ים, בלבוש עם מחשוף וגם בעירום. יש לקחת בחשבון שההליך אינו הליך קבוע, ובדיוק כשם שכוח הכבידה השפיע על החזה שלכן טרם הניתוח, כך הוא גם יוסיף להשפיע לאחר הניתוח, אך השפעתו תהיה כמובן פחות מורגשת באופן משמעותי.

 

ניתוח הרמת חזה:

סוגי המטופלות

המטופלות המגיעות אל הניתוח הן לרוב נשים שחצו את גיל ה-30 וסובלות מצניחה משמעותית בשד ומירידה בנפח שלו. הן לרוב נשים אשר עברו לידות, הריונות, הנקות, או ירידה קיצונית במשקל, ומתארות את השד כנפול, מרוקן, נטול נפח ושמוט. המטופלות לרוב יעידו על פטמה הנמצאת בגובה קפל החזה, או נמוכה ממנו, ולעיתים יזדקקו לתוספת של שתל סיליקון על מנת להשיב את הנפח לחזה. אל הניתוח מגיעות גם מטופלות שמעוניינות למקם מחדש את העטרה שלהן על מנת לשוות לשד מראה מורם וזקוף יותר, ולעצב את מראהו מחדש.

הרמת חזה

 

כיצד מתבצע הניתוח?

הניתוח יכול להתבצע במספר טכניקות שונות, הכל בהתאם לחזה הנוכחי של המטופלת, הרצונות שלה, הנפח הקיים בו, המבנה שלו,  וכמובן, השיטות אותן בוחר המנתח האחראי. השיטות השונות משנות את אורך החתך והצלקת שתוותר ואף את מיקומה, ומתבצעות בעיקר בהתאם למידת נפילת השד הקיים. כיום, ישנן כמה שיטות מובילות לביצוע הניתוח.

 

הרמת חזה: הליך ללא שתל

המנתח בוחר בשיטה זו  כאשר דרגת הצניחה של השד היא מינימלית ונפח השד גדול מספיק על מנת להגיע לתוצאה אסתטית. בשיטה זו מסירים את עודפי העור, אוספים מחדש את כל הרקמה, ומעבירים את הפטמה למיקום גבוה יותר בשד עצמו.

 

הרמת חזה עם שתל

שיטה זו היא השיטה הנפוצה ביותר שכן היא מתאימה כמעט לכל אישה המעוניינת בהליך. השיטה של הרמת החזה עם שתל מותאמת לנשים עם חזה נפול, בינוני או קטן בגודלו, המעוניינות בהרמה ובתוספת נפח. בטכניקה זו מוכנס השתל מעל או מתחת לשריר, כאשר החתך מבוצע בהיקף הפטמה, ומהפטמה כלפי מטה.

 

בחירת השתל

במידה והמטופלת עתידה לעבור ניתוח עם תוספת שתל, יש לבחור בקפידה את השתל, ביחד עם הרופא המנתח. הרופא הוא זה שיחליט אם יש צורך בשתל או לא, וגם יקבע את מיקום השתל, נפחו וצורתו (שתל בצורה טיפה או שתל עגול, למראה מורם ומלא).

 

הרמת חזה:

ההכנה לפני הניתוח

את ההכנה לפני הניתוח יש קודם כל להתחיל בתיאום ציפיות, מדובר בניתוח מורכב מעט יותר מהגדלה או הקטנה המטופלת תתבקש לספק מעט היסטוריה בריאותית עליה ועל משפחתה, עם דגש על מחלות שד או שחלות אצל הנשים במשפחה, ולעבור בדיקות כגון אולטראסאונד שדיים, בדיקת ממוגרפיה ובדיקות דם. בהמשך תחליט המטופלת ביחד עם המנתח על מהלך הניתוח ועל גודל השתל שעתיד להיכנס והיא תקבל הנחיות להערכות מוקדמת טרם הניתוח הכוללת רכישת חזייה מיוחדת ללא ברזלים או ריפוד והפסקת עישון 4  שבועות טרם הניתוח לפחות.

 

מיד לאחר ניתוח הרמת החזה

ניתוח הרמה של החזה אורך כ 3 שעות לאחריו תשהה  המטופלת בחדר התאוששות ואם הניתוח התנהל כהלכה, תשוחרר לביתה כבר בבוקר לאחר הניתוח. לאחר הניתוח מולבשת על המטופלת חזייה נוחה ועל הצלקת תהיה חבישה קלה. עם החזייה תאלץ המטופלת להישאר לאורך כל היום והלילה למשך 4 שבועות, על מנת לאפשר לחזה להחלים בצורה אופטימלית. לאחר הניתוח השד יהיה עדיין נפוח ולעתים אף בצקתי, אך הנפיחות יורדת לאט לאט, כאשר היא עתידה להיעלם כולה לאחר מספר חודשים. בנוסף, יתכן ותחוש המטופלת תחושה מוזרה או חוסר תחושה בעור או בפטמה, אך לרוב זו תופעה זמנית שחולפת.

 

התאוששות והחלמה ראשונית מהניתוח

מומלץ למטופלת לקחת חופש של עשרה ימים עד שבועיים לאחר הניתוח, בהם תנוח ולא תאמץ את גופה. בשבוע הראשון מומלץ שלא להרים את הזרועות כלל, ואף להימנע מנהיגה . ביום שלאחר הניתוח, החבישה תוסר והמטופלת תוכל להתקלח, היא תתבקש להימנע ממגע בחבישות הקטנות המכסות את החתכים. במשך שישה שבועות יהיה עליה להימנע מהרמת חפצים כבדים ייתכן והמטופלת תחוש כאבים מקומיים, אך אלה צפויים מאד וניתן ליטול משככי כאבים סטנדרטיים כדי להתגבר עליהם. כמו כן, התפרים אותם ביצעה המנתחת יספגו בעור ואין צורך להסירם.

 

הסתגלות בשנה הראשונה לאחר ניתוח הרמת החזה

הדבר החשוב אליו תאלץ המטופלת להסתגל הוא שלוקח זמן לתוצאות האמתיות להראות את עצמן ויש להיות סבלנית ולהמתין לירידת הנפיחות והבצקות, ספיגת התפרים ומתן האפשרות לחזה להתייצב בצורתו החדשה. הרמת החזה נעשית בצורה מעט מוגזמת בהתחלה וזאת על מנת שיצנח חזרה למקום הטבעי והיפה לאחר תהליך ההחלמה, לכן יש צורך בסבלנות וברוגע במהלך התהליך. הסתגלות נוספת יכולה להיות לצלקות המופיעות לאחר הניתוח שכן במהלך תהליך ההחלמה הן יכולות לשנות מעט את צבען, לגרד ולהתקלף ויעברו חודשים עד שהם תגענה לצורתן הסופית. בנוסף, מומלץ שלא להיכנס להריון במהלך השנה הראשונה לאחר הניתוח שכן התנודות ההורמונליות הפוקדות את הגוף במהלך ההיריון יכולות לטרפד את תהליך ההחלמה הנדרש לחזה. יחד עם זאת, ככל הנראה לא אמורה להיות שום בעיה להניק לאחר הניתוח.

 

סיכונים אפשריים בניתוח הרמת החזה

כמו בכל ניתוח, גם בניתוח הרמה של החזה קיימים סיכונים אפשריים שיש לקחת בחשבון. יתכן והפצע יזדהם לאחר הניתוח ויהיה צורך בנטילת אנטיביוטיקה. סיכוי נדיר קיים להיווצרות קרישי דם, לדימום מוגבר או לצלקות בולטות על העור. סיכון נוסף הוא אבדן תחושה בשד או בפטמות, או נמק חלקי בפטמה – סיכונים הנפוצים יותר אצל מעשנות שלא הקפידו להפסיק לעשן זמן רב מספיק טרם הניתוח. סיכון אפשרי נוסף הוא התכווצות או התקשות השד, דליפת השתל, צניחת שדיים מוגברת, ומרקם עור לא חלק על גבי החזה. במצבים אלו לעתים יש צורך בניתוח מתקן אשר בדרך כלל יתבצע כשנה ממועד הניתוח הראשון.  בכל הסיכונים ניתן לטפל בפתרונות שונים, וחשוב מאוד לשמור על קשר עם הרופאה המנתחת, במידה שמופיעים סימנים שונים ממה שתיארה הרופאה כסטנדרטים.

ליצירת קשר מלאו פרטים
פנייתך התקבלה בקליניקה של דר' דנה אגוזי
אחד מנציגינו יצור עמך קשר בהקדם
דר' דנה אגוזי