סניף תל אביב ראול ולנברג 18 בנין C קומה 2
050-5264265 | לשיחה עם הקליניקה

למעלה, גבוה – באלו מקרים הרמת חזה עדיפה על הגדלת חזה

שני ניתוחי חזה נחשבים לפופולאריים, לא רק בתחום של ניתוחי חזה אלא בכלל בתחום של ניתוחים פלסטיים, הראשון הוא ניתוח הגדלת חזה והשני, ניתוח הרמת חזה. בעוד שהראשון נחשב נפוץ וזוכה להרבה יותר חשיפה בתקשורת ובכלל, הרי שדווקא במקרים רבים, השני הוא עדיף.

ניתוח הרמת חזה, הוא ניתוח שמשנה את המראה האסתטי של החזה מבלי להגדיל את הנפח שלו, אלא מסיר חלקי שומן ועור אשר מושכים את החזה כלפי מטה ובכך מאפשרים לחזה לעלות מעלה, ולהחזיר לעצמו את המראה הזקוף והיפה.

לעומת זאת, ניתוח הגדלת חזה, אשר נפוץ מאוד בקרב בחורות צעירות אשר אינן שלמות עם המראה של החזה הקטן שלהן, הוא ניתוח אשר במהלכו מכניסים שתלים אל תוך מבנה השדיים, ובכך מגדילים את הנפח שלו באופן מלאכותי. ניתוח זה עבר עם השנים שינויים דרסטיים, הן בזכות העובדה שנכנסו לתוכו שיטות וטכניקות חדשות לניתוח והן בזכות העובדה שהשתלים בהם משתמשים כיום, הם שונים לגמרי מאשר בעבר, הם מחזיקים מעמד זמן רב ובטוחים יותר.

כעת עולה השאלה, האם נכון יותר לעשות ניתוח הרמת חזה או ניתוח הגדלת חזה? נכון שמרבית הנשים עושות ניתוח הגדלת חזה אך בחצי הבא של המאמר נסביר, למה ניתוח הרמת חזה הוא לפעמים התשובה לשינוי אסתטי נכון.

הגדלת חזה

ניתוח הרמת חזה מול ניתוח הגדלת חזה – מהי התשובה העדיפה

ניתוח הרמת חזה הוא במקרים רבים, עדיף על ניתוח הגדלת חזה, יש לכך מספר סיבות.

ראשית, הוא לא דורש שימוש בגופים זרים. הבעיה הגדולה של ניתוח הגדלת חזה, זה הכנסת שתל אל תוך מבנה השד. אומנם השתלים כיום הם יותר עמידים וחזקים מאשר בעבר, אך עדיין מדובר בגוף זר שלא בהכרח ישתלב ועלול להידחות על ידי הגוף שלנו, הוא עלול ליצור זיהומים, וייתכן מאוד שהוא יגרום לבעיות שונות, כולל כאלה שאנחנו לא יכולים בהכרח לצפות להם.

שנית, ניתוח הרמת חזה, הוא ניתוח יחסית סטנדרטי בעולם האסתטיקה, הוא לא שונה מניתוחים אחרים שמחייבים חיתוך והסרה. מבחינת הפרוצדורה הרפואית, מדובר על ניתוח הרבה יותר פשוט.

שלוש, הרמת חזה בעצם מלמדת, שיש חזה אשר אפשר לעבוד איתו, כעת מה שצריך לעשות זה לשנות את המבנה שעוטף אותו בשביל שהוא יוכל להתרומם כלפי מעלה. במקרים רבים הסרת השומן והעור, יכולים לשנות את המבנה האסתטי באופן ניכר, גם בכיוונים שאינם קשורים בהכרח רק לחזה.

צריך לומר, ניתוח הרמת חזה מיועד מראש לנשים שיש להן חזה בינוני פלוס, שעם השנים נפל, כתוצאה מהריונות, השמנה או מסיבות אחרות. בשביל שהוא יישאר זקוף, חשוב מאוד לשמור על המשקל ולוודא שאין הצטברות של שומנים אשר מושכים את החזה כלפי מטה, שוב.

כשאנחנו ילדות ומתחילות להכיר ולהבין את הגוף שלנו, אנחנו מכירות רק שני סוגים של חזה – חזה גדול וחזה קטן. כשאנחנו מתבגרות אנחנו מבינות שיש עולם שלם של שדיים, ושיש כל כך הרבה פרמטרים המגדירים חזה – גודל, צורה, גודלן של הפטמה והעטרה, צבעו של החזה, אחידות הגודל ועוד, בנוסף אנו מבינות שמה שנחשב יפה בעיניי אחת יחשב פחות יפה בעיניי אחרת, כי תמיד הדשא של השכן ירוק יותר. יחד עם המגוון הגדול, אנו מבינות גם את החשיבות של פרופורציה ואסתטיקה, וזוכות לראות במו עינינו איך השנים, ההריונות והגנטיקה מפעילות את זממן על החזה שלנו ומשנות לו את הצורה כליל. נשים רבות שיביטו בתמונה של החזה שלהן בגיל 20, לצד החזה שלהן בגיל 45 אחרי לידות, לא יאמינו שמדובר באותו חזה, לכן רבות מאותן נשים בוחרות לעבור הליך הרמת חזה כדי לנסות ולהחזיר עטרה ליושנה, תרתי משמע, ולהרים את החזה בחזרה אל שנות העשרים.

למה נשים מבצעות הרמת חזה?

תהליך ההרמה נועד בעיקר בכדי להחזיר לחזה נפול מראה צעיר ואסתטי יותר. בהרמת ניתן לשנות את צורת החזה ולגרום לכך שהמטופלות ירגישו נוח יותר בבגדיהן, ימצאו בגדים וחזיות המתאימות יותר לגופן, ויקבלו בחזרה בטחון עצמי שאבד עם צניחת החזה. במהלך הניתוח מסירים המנתחים עור עודף ורפוי, מעצבים מחדש את רקמת השד ומרימים את העטרה והפטמה גבוה יותר כדי ליצור מראה צעיר ומתוח לשד. בניתוח ניתן לשנות גם את צורת העטרה, כאשר היא גדולה ומתוחה, וליצור באמצעות כך שד פרופורציונלי יותר, במראה טבעי.

 

סוגי המטופלות המגיעות לביצוע ההליך

ישנם כמה סוגים של מטופלות המגיעות לבצע את ההליך. הסוג הראשון הוא נשים צעירות יחסית שעברו הריונות, לידות והנקות (לרוב מרובות) בעקבותיהן איבד השד את צורתו ונפחו. הרמת חזה, עם או בלי שתלים, יכולה להפוך מעט מן הנזק שנגרם באותה תקופה ולשוות לחזה מראה נעים יותר. הסוג השני של נשים המגיעות הן כאלה שחוו ירידה קיצונית במשקל. לאחר ירידה קיצונית, במיוחד כזו המתרחשת במהירות לאחר ניתוחים בריאטריים, השד יכול להראות כמו בלון שהוצא ממנו האוויר. מראה כזה אינו נעים, והוא יכול לפקוד גם נשים צעירות מאד, אפילו אם לא עברו לידה או הנקה, אשר מגיעות כדי להסיר חלק מן העור העודף שנותר על השד ולשוות לו מראה עגול ומלא יותר.  הסוג האחרון של מטופלות כולל נשים שניחנו בגנטיקה מסוימת ומעולם לא היה להן חזה עומד ומוצק. אותן נשים סבלו מחזה צונח ונפול מגיל ההתבגרות והיו רוצות להרים ולשנות את צורתו כדי לקבל את החזה עליו תמיד חלמו.

 

האם את זקוקה להרמת חזה?

על מנת להחליט אם את מועמדת מתאימה להרמת חזה, תאלצי להתייעץ עם מנתח פלסטי מוסמך, אך ישנן כמה שאלות שאת יכולה לשאול את עצמך כדי לדעת אם זה בכלל רעיון ששווה לך לשקול והאם הרמת חזה באמת יכולה לשנות את מראך. השאלה הראשונה שתשאלי את עצמך היא- האם הפטמות שלי פונות כלפי מטה? כאשר העור במרכז החזה מתחיל להימתח ולאבד מגמישותו, משקלה של רקמת השד ימשוך את הפטמה כלפי מטה. בהרמת חזה ניתן לשנות את מיקום רקמת השד כדי שהפטמות יהיו ישרות ולא יפנו מטה. השאלה השנייה היא – האם העטרה והפטמה צונחות מתחת לקו הקפל של השד שלי? קחי דף נייר לבן פשוט ומקמי אותו מתחת לקפל השד שלך. הביטי במראה בצדודית שלך ובדקי האם העטרה ממוקמת במקביל לקצה הדף או שקפל השד מכסה מעט את הדף. אם העטרה עוברת את הקפל, יתכן ואת זקוקה להרמה. השאלה השלישית היא – האם השדיים שלי א-סימטריים או שיש להם צורה שונה מן המקובל? מכיוון שהרמת חזה מעצבת מחדש את צורתו של השד בנוסף להרמה, תוכלי לשפר משמעותית כל חוסר סימטריה קיימת ולשוות לחזה שלך מראה מלא, עגול ואסתטי.

 

אז איך תחליטי על הניתוח?

השאלה הרביעית, וללא ספק השאלה הכי חשוב שתצטרכי לשאול את עצמך היא – האם אני מרוצה מהחזה שלי? האם אני שמחה בצורה שלו, במיקום שלו, בגודל שלו? האם הוא גורם לי לתחושת בטחון או שמא מפחית מן הביטחון העצמי שלי? האם אני מרגישה נוח עם גופי או שמא מתביישת בעצמי? באם את מרגישה טוב עם עצמך, זה לא משנה אם החזה נפול או עומד, אין צורך לבצע ניתוח בגלל תפיסה חברתית או כי כך עושים אנשים אחרים. ניתוח צריך להתבצע רק כי את באמת מעוניינת בו, כי את רוצה לשנות את המראה שלך וכי את רוצה להרגיש טוב יותר לגבי עצמך. כל שנותר לאחר שקיבלת את ההחלטה לשינוי, הוא לחפש מנתח מקצועי ומומחה שיבצע את ההליך ויביא לתוצאות הטובות ביותר עבורך.

קראו גם על: ניתוח להגדלת חזה

הסוגים השונים של הליך הרמת חזה

זה אולי יפתיע אתכם, אבל הליך הרמת חזה יכול להתבצע בכמה אופנים שונים. למרות שהתוצאה הסופית די זהה, החזה נראה מורם, טבעי ובעל צורה אסתטית יותר, אופן הביצוע של ההליך משתנה בהתאם למטופלת ולהחלטותיו של המנתח, כאשר ההבדל נעוץ בעיקר בסוגי החתך השונים. החתך נקבע לרוב לפי מידה הצניחה בשדה של המטופלת, וגם לפי רמת העיצוב מחדש שיש לבצע. מלבד סוגי החתך, משתנה ההליך גם לפי כמות העור העודף שיש להסיר משדה של המטופלת, וגם לפי המראה המבוקש אותו תרצה המטופלת להשיג, שכן יש מטופלות שמעוניינות במראה מורם וצעיר ככל האפשר, בעוד שמטופלות מסוימות תבחרנה במראה יותר טבעי. אז איך נקראות השיטות השונות לביצוע הליך הרמת חזה ולמי כל שיטה מתאימה?

 

הרמת חצי-ירח

טכניקת חצי ירח (או “חצי סהר”) נקראת כך בשל החתך המתבצע בשד, הנראה כמו חצי סהר ועובר בחלקו העליון של השד במעין חצי עיגול, ממש מעל העטרה. טכניקה זו מתאימה לנשים עם צניחה מאד מינימלית, והיתרון בה הוא שהצילוק נותר על השד מינימלי גם הוא. הרמה כזו איננה מאד נפוצה, והיא לרוב מתבצעת כאשר המטופלת עוברת גם הליך הגדלת חזה, וההרמה היא למעשה הליך משלים.

 

הרמת סופגנייה

הטכניקה הנקראת “הרמת סופגנייה” מיועדת לנשים בעלות צניחה קלה-בינונית והיא מותירה רק צלקת אחת על שדה של המטופלת. המטופלות המגיעות אל הרמה הזו הן לרוב נשים אשר לא מראות צניחה ניכרת אך עדיין ברור כי יוכלו להרוויח מאד מהרמת חזה. השיטה כוללת חתך אחד עגול המתבצע לאורך כל קוטרה של העטרה, ובדומה לשיטת חצי הירח, מתבצעת הרבה פעמים בשילוב עם הגדלת חזה. שיטה זו יכולה להיות מאד יעילה גם במקרים בהם נדרשת הקטנה של גודל העטרה, והצלקת היחידה שנותרת תהיה לאורך קצה העטרה ולכן לרוב לא מאד מובחנת.

 

הרמת סוכריה על מקל

הטכניקה הנקראת “סוכריה” או “טכניקה אנכית” מיועדת לנשים המפגינות צניחה משמעותית ואף לכאלה המעוניינת לבצע שינוי נרחב בצורת השד שלהן. בשיטה זו יכול המנתח להסיר כמות נכבדת של עור עודף ולעצב את השד כולו מחדש עם צלקות מינימליות מאד אותן ניתן להסתיר מאד בקלות. בטכניקת הסוכרייה מבצעים שני חתכים – אחד סביב הקצה של העטרה ועוד אחד העובר בצורה אנכית מן הקצה התחתון של העטרה, למטה אל קפה השד. הסיבה שהטכניקה נקראת סוכרייה על מקל היא כי החתכים (חתך עגול וקו ישר היורד ממנו) יוצרים מראה של סוכריה על מקל על השד.

 

הרמת עוגן

טכניקת העוגן (הנקראת גם טכניקת “טי הפוך”) מיועדת לנשים המציגות צניחה דרמטית מאד וזקוקות לעיצוב מוחלט של השד. השיטה מתבצעת רק על נשים עם צניחה קיצונית והיא גם זו שמציגה את הצלקות הרבות ביותר מבין השיטות. בשיטה זו מוסרת כמות רבה מאד של עור עודף ורקמה נפולה והתוצאות בה מוצלחות מאד אצל רוב המטופלות. 3 חתכים שונים יתבצעו בטכניקה זו: אחד בעיגול סביב קצה העטרה, אחד אנכי מן הקצה התחתון של העטרה עד לקפל השד, ועוד אחד בחצי עיגול לאורך קפל השד, אשר מתחבא בתוך הקפל לאחר הניתוח. צורת החתכים כאן יוצרת צורה של עוגן, ומכאן כמובן שמה של הטכניקה. בשיטה זו סביר להניח שיבחר המנתח אם מדובר במטופלת שעוברת גם הקטנת חזה בנוסף להרמה. אמנם השיטה הזו מותירה צלקות יותר מובחנות מאחיותיה, אך הצלקות הלו יכולות כמעט להיעלם בעזרת טיפול נכון, וניתן להסתירן בקלות גם כאשר רוצים ללבוש בגד ים ביקיני בקיץ

 

עם או בלי – הרמת חזה עם או ללא שתל

כל מי שמכירה את התחום של ניתוחי חזה או מתעניינת בו, יודעת שהניתוחים הפופולריים ביותר הן ניתוחי הגדלת חזה, אך זה לא הניתוח היחידי בתחום. לצד ניתוח זה אפשר למצוא ניתוחי הרמת חזה שנחשבים גם הם פופולריים מאוד.

ניתוחי הרמת חזה מיועדים לנשים שהחזה שלהם נפול. אלו יכולות להיות בחורות צעירות שבמראה הטבעי שלהן החזה הוא נפול והן מעוניינות להרים אותו, נשים אחרי לידה שכתוצאה מתהליך ההיריון והלידה החזה שלהן נפל והן מבקשות להרים אותו בחזרה וכן בקרב נשים מבוגרות שעם הזמן החזה שלהן נפל ויצר מראה לא אסתטי מבחינתן.

בתחום של ניתוח הרמת חזה עולה לא פעם השאלה, האם להשתמש בשתלים או לוותר עליהם. במאמר זה אנחנו נסביר כיצד זה מתבצע והאם זה הכרחי להשתמש בהם. חשוב לומר, שמדובר בשתלים דומים לאלה שנהוג להשתמש בהם בניתוח הגדלת חזה ובניגוד לעבר, מדובר בשתלים מאוד איכותיים וטובים, אשר מחזיקים מעמד זמן רב ושומרים על מראה יפה ומורם של החזה.

ניתוח הרמת חזה כיצד הוא מתבצע והאם יש צורך בשתל

בניתוח הרמת חזה יבצע הרופא חיתוך מסביב לפטמה, דרכו הוא יסיר עודפי העור שגורמים לצניחת החזה ולאחר מכן הוא יתפור בחזרה את החתך. במקרה שמדובר בניתוח גדול יותר, אז הוא יבצע יותר מחתך אחד, כשאת החתך השני הוא יעשה מתחת לקפל השד ומשם הוא יסיר עוד עודפי עור שגורמים לצניחת החזה.

כעת עולה השאלה הם להשתמש בשתל בניתוח הרמת חזה או לא. רופאים רבים טוענים, שלא ניתן לבצע ניתוח הרמת חזה ללא שתל, כלומר ניתן אך התוצאה לא תהיה אותו דבר. הכנסת שתל לחזה (דרך החתך שמבצעים בו לצורך הסרת העודפים), הרי שניתן ליצור לחזה זקירות כזו שהוא מרים אותו ויוצר לו צורה מאוד יפה ומרשימה. כך גם במקרה שהשד יחזור וייפול, הרי השתל ישמור על המראה היפה והמורם שלו.

חשוב לומר, הרמת חזה באמצעות שתל הוא ניתוח יחסית סטנדרטי, לא מדובר בניתוח מסובך או מורכב, ומנתחים פלסטיים רבים מבצעים אותו. אך לפני שהאישה מחליטה לעבור אותו, מומלץ מאוד לשבת עם הרופא ולהחליט כיצד לבצע אותו, האם זה נכון עבורה במצב החזה שלה לבצע אותו וכיצד.

במידה והיא מחליטה לעבור את הניתוח ללא הכנסת שתל, הרי שהוא יבצע ניתוח בשיטת המתלה, שיטה במהלכה מסירים את העור מחלקו התחתון של השד ומעבירים אותו אל חלקו העליון, ובכך יוצרים כמין תחושה של שתל. עם זאת, מבחינת המראה והנוכחות, הרי שמדובר במראה פחות משמעותי, עם אפקט הרבה פחות גדול מאשר קיים בניתוח הרמת חזה שמשתמשים בו בשתל לצורך הרמה, אז המראה הוא הרבה יותר יפה ומרשים

הרמת חזה – קל ממה שחשבת.

לחיים כוחות משלהם, וגופנו – כמו כל חומר – משתנה עם הזמן. נשים רבות מוצאות שהחזה שלהן לא שמר על צורתו, ובמהלך החיים איבד מיופיו המקורי. אם גם את מרגישה שהחזה שלך הוא כבר לא מה שהיה פעם, ורוצה להשיב לו את צורתו המקורית, הצעירה, המוצקה והמושכת – כל שעלייך לעשות הוא לפנות למנתח הפלסטי המתאים, ולבצע ניתוח הרמת חזה.

למי מתאים ניתוח הרמת חזה

ניתוח הרמת חזה מתאים לכל אישה בעלת חזה נפול, המבקשת לשוות לשדיה מראה צעיר ומוצק. מכיוון שהחזה מסיים להתפתח עם הגיע האישה לבגרות מינית, הניתוח אינו מתאים לנערות מתחת לגיל 17. כמו כן, לנשים שמתכננות ללדת ולהניק מומלץ לדחות את הניתוח, שכן ההנקה וההיריון עשויים לגרום לחזה ליפול שוב, והניתוח עלול לפגוע ביכולתה להניק.

הסיבות לנפילת החזה

כפי שצוין, לזמן יש השפעה על מוצקות החזה. כמו כן, הנקות והריונות משפיעים על צורת השדיים. בנוסף לכך, ירידה במשקל עשויה להוביל לשדיים מצומקים ונפולים, והזדקנות של העור הופכת אותו לגמיש פחות, וכך להפוך את החזה לשמוט. שדיים גדולים משפיעים על צורת החזה, מכיוון שהכובד מושך כלפי מטה.

כמה מילים על התהליך

עם הגיעך להחלטה שברצונך לבצע ניתוח להרמת חזה, מתחיל תהליך שלם. בשלב הראשון תיפגשי עם הרופא המנתח, שיברר פרטים על בריאותך ועל ההיסטוריה הרפואית שלך, שעלולה להשפיע על הניתוח. תתבקשי לבצע בדיקות בהתאם לגילך ולמצבך הרפואי, ואם תימצאי מתאימה לניתוח – הרופא יבצע סדרת בדיקות ומדידות להתאמת ההליך הניתוחי המתאים ביותר עבורך. ההתאמה תתבצע על פי מבנה החזה שלך ובהתאם למצבו, ועל פי המטרה הסופית אותה את רוצה להשיג. לאור המדידות, יתכן שהרופא ימליץ לך להוסיף שתלי סיליקון, להשגת תוצאה אסתטית מוצלחת. כך או כך, ההחלטה מתבצעת על ידך, בשיתוף הרופאובהתייעצות עמו. לאחר שתגיעו להחלטה, ניתן לתכנן את הניתוח עצמו.

הניתוח

ניתוח להרמת חזה נערך תחת הרדמה מלאה ואורך כשלוש שעות, ובדרך כלל המנותחת משוחררת לביתה למחרת הניתוח. אישה מעשנת תתבקש להפסיק לעשן מספר שבועות לפני הניתוח ואחריו, על מנת למנוע סיבוכים, וכדי לאפשר החלמה מהירה. במשך כמה ימים לאחר הניתוח המנותחת תחוש אי נוחות, אולם תחושה זו אמורה לחלוף לאחר לא יותר מעשרה ימים. במהלך חודש לאחר הניתוח היא תתבקש ללבוש חזיית ספורט מיוחדת, שתספק לשדיים תמיכה מתאימה.

לסיכום

בימינו, אין סיבה שאישה תחוש אי נוחות או בושה בשל חזה נפול. הרפואה הפלסטית המתקדמת מאפשרת לכל אחת לבצע ניתוח הרמת חזה בקלות ובפשטות. כאשר תוחלת החיים הולכת ומתארכת, אין סיבה שנשים בוגרות יחוו תחושת נחיתות בשל חזה נפול, שמוט או מצומק. את הזמן אמנם לא תוכלי להשיב לאחור, אך בעזרת הטכנולוגיה הרפואית, תוכלי להחזיר לחזה שלך את המראה הצעיר והרענן שאבד במהלך הזמן.

הסוגים השונים של הליך הרמת חזה

בתור נשים, אנו סובלות מכמות ניכרת של פגעי גיל, בהשוואה לגברים. הגיל ניכר על עור הפנים שלנו, הקמטים בגופנו, מיצוק הגוף שלנו ולצערנו, גם בחזה. החזה שלנו חשוף לשינויים תמידיים ולאחר הריונות, הנקות, עליות וירידות במשקל, והתבגרות באופן כללי, הוא כבר לא נראה כמו שהיה נראה כשהיינו בנות 20. בחברה של היום, החזה שלנו משחק תפקיד משמעותי ביצירת הזהות הנשית ומעטות הנשים שאינן שמות לב ואף מוטרדות מן השינויים החלים בו. אמנם קיימות גם נשים שלא עברו את המסלול הנשי המוכר, לא עברו הריונות או תנודות משמעותיות במשקל, או שבורכו בגנטיקה טובה מספיק כך שאינן זקוקות להתערבות גם בגיל מבוגר, אבל בעבור כל אותן נשים שהיו רוצות לחזור ולראות את החזה שלהן צעיר וזקוף, להרגיש ולהראות צעירות, ולהתגאות שוב בגופן, קיים ניתוח אסתטי ופשוט הנקרא הרמת חזה.

מדוע נשים בוחרות לעבור הרמת חזה?

הסיבה העיקרית בה נתקלים רוב הרופאים ברצון לעבור ניתוח הרמת חזה רצון בשיפור תחושה הנשיות וכתרומה לביטחון העצמי ולהופעה חיונית וצעירה. חזה נפול גורם לנשים להרגיש מבוגרות מגילן, פחות נשיות ופחות מושכות. הרצון לעבור את הניתוח נובע מהצורך להרגיש שוב צעירה וחטובה. הרצון לשוב ולהתגאות במבנה הגוף והחזה טבעי ומובן. הסיבות לחזה נפול יכולות לנבוע מכמה גורמים, הריונות, שינויים ותנודות במשקל הגוף, אי שימוש בחזייה ופגעי הגיל המשתקפים בחוסר אלסטיות ורפיון של הרקמות האוחזות את השד. בנוסף, יתכן שחלק מן הנשים המעוניינות לעבור את הניתוח סובלות מחוסר סימטריה מולד אותו הן בוחרות לתקן באמצעות שיקום המבנה  של השד.

ניתוח משולב

הניתוח המשולב כולל הרמת החזה וגם הוספה של שתל על מנת להגיע למראה הרצוי. במהלך ההכנות הראשוניות לניתוח תבחרי יחד עם הרופאה את השתל הרצוי, והיא תבנה תוכנית ניתוח הכוללת את מיקום השתל, סוג השתל, הצורה המתאימה של השתל למבנה השד שלך וכמובן הגודל הנכון אשר יתאים לרוחב השד שלך, ולמבנה הגוף הכללי על מנת ליצור מראה פרופורציונלי לחלוטין. במהלך הניתוח המנתחת תכניס את השתל למיקום הנכון תוך כדי יצירת צלקות מינימליות. בנוסף, יתכן שדווקא תרצי לבצע הקטנה ביחד עם ההרמה ולקבל חזה קטן יותר, מעוצב, מותאם לגופך וקל יותר כך  שלא תסבלי מכאבים או אי נוחות בצוואר ובחגורת הכתפיים, כמו שקורה לעתים רבות לנשים בעלות חזה גדול.

מחיר הרמת חזה

עלות הניתוח מושפעת מכמה פרמטרים, ביניהם כמובן ההליך הניתוחי עצמו (עם או בלי שתל, משולב הגדלה \ הקטנה ועוד), מיומנות הרופא, בית החולים או המרפאה בה יתבצע הניתוח ועוד, אך באופן כללי טווחי המחירים ינועו בין 25,000 שקלים ל-32,000 שקלים, בהתאם לפרמטרים שנבחרו.

החלמה, וצלקות של הרמת חזה

ההחלמה מן הניתוח אינה קשה ואורכת לרוב בין שבוע לשבועיים, בהם לעתים תסבלי מכאבים או בצקות. מומלץ לא לבצע שום מאמץ פיזי באותה תקופה ויהיה עליך ללבוש חזיית ספורט תומכת במשך חודש. הצלקות מהניתוח אינן משמעותיות מאד, אך קיימות, ולרוב יכללו צלקת עדינה מאד סביב העטרה (צלקת שלעתים לא תראה לעין), וצלקת אנכית אשר יורדת מן העטרה כלפי מטה. הצלקות שנותרות בניתוח הרמת חזה אינן נראות כאשר אתן לובשות מחשוף ולעתים אף אינן מובחנות במיוחד גם כאשר אתן עירומות.

 

הרמת חזה

 

 

הרמת חזה – איך עוברים את זה בשלום?

אלא אם כן בורכת בגנטיקה מופלאה, כנראה שאם עברת הריונות, לידות, הנקות ותנודות משמעותיות במשקל, את תרגישי איך החזה שלך מאבד באופן קבוע מזקיפותו וצונח לאטו עם כל חוויה כזאת. ישנן נשים החוות צניחה קלה שאינה מפריעה להן, אך נשים מסוימות חוות צניחה משמעותית שגורמת להן להיות לא מרוצות ממראה השד. חלק מאותן נשים בוחרות לעבור ניתוח להרמת חזה – ניתוח פופולרי ויחסית פשוט, אך כזה שההחלמה ממנו מתבצעת בזהירות ובעדינות. אז איך עוברים את תהליך ההחלמה בדרך הטובה ביותר ומגיעים לתוצאות אידאליות?

 

לשרוד את הימים הראשונים

הימים הראשונים הם הקריטיים בהחלמה מכל ניתוח, כמו גם בהרמת חזה. יתכן ותחושי אי נוחות, ומעט כאבים. שכבי במיטה ככל האפשר, דאגי למערכת תמיכה סביבך של אנשים שישמחו לעזור לך, קומי והסתובבי מעט ככל האפשר, וקחי משככי כאבים, אם את זקוקה להם, לפי המינונים שקבע המנתח.  אם את רוצה להתקלח או לעשות אמבטיה, חשוב שתבקשי מהרופא הוראות מדויקות לטיפול בתפרים במהלך הימים הראשונים.

 

לעקוב אחר הוראות הרופא

אחד הצעדים החשובים ביותר הוא לקבל הוראות החלמה מדויקות מן המנתח ולעקוב אחריהן באדיקות. לרוב תתבקשי ללבוש מעין בגדי לחץ השומרים על אזור החזה. גם אם מלבושי הלחץ האלה מציקים, מכאיבים או לא נוחים, אל תוותרי עליהם. הם חשובים לתהליך ההחלמה, להורדת הנפיחות, למניעת הצטברות נוזלים ולשיפור זרימת הדם. בדרך כלל תהיי מחויבת ללבוש אותם למשך מספר שבועות, בהתחלה לאורך כל היום ולאחר מכן רק בלילה. אל תתייאשי. זה שווה את אי הנוחות. בנוסף, הקפידי על מנוחה לאחר הניתוח (לפחות עשרה ימים בלי עבודה ובלי פעילות), וקחי לפחות חודש וחצי ללא פעילות גופנית, הרמות, משיכות, דחיפות וכדומה. לבסוף- זכרי להימנע משינה על הבטן בכל התקופה הראשונה על מנת שלא ללחוץ על אזור הניתוח.

 

היי ערנית וקשובה לעצמך

חשוב מאד שתשימי לב לגופך ולכל תהליך ההחלמה, ותהיי ערנית לכל שינוי שמתרחש. אם במקרה את חווה דימום, נפיחות יוצאת דופן, שטפי דם גדולים מדי, הפרשות מאזור הניתוח וכדומה – צרי קשר עם המנתח מיד להמשך טיפול.

 

היי סבלנית

החלמה מניתוח היא תהליך שלוקח זמן. את התפרים יסירו לאחר שבועיים, פחות או יותר, אך הצלקות לא יתחילו לדהות אלא רק חודשים לאחר מכן. יתכן שתוכלי לקבל מן המנתח משחות לעידוד החלמת הצלקות, אך גם בעזרתן תעברי תהליך די ארוך. כמו כן, יעבור זמן עד שתוכלי ללבוש מה שתרצי, במיוחד חזיות עם ברזלים, וגם יעבור זמן עד שהאזור ירגיש טבעי, עם תחושה מלאה וללא נימול או רגישות. את התוצאות האמתיות של הניתוח לא תראי או תרגישי עד לאחר כמה חודשים, וזו הסבלנות האמיתית שתידרש ממך. לעתים תרגישי חוסר סימטריה, שדיים גבוהים מדי, או תחושה מוזרה, אך עליך לבטוח במנתח ולדעת שתוך מספר חודשים, החזה החדש שלך יקבל את צורתו ותוכלי להיות מאושרת ובטוחה בעצמך.

ניתוח הרמת חזה וצלקות

בתור נשים, אנו סובלות מכמות ניכרת של פגעי גיל, בהשוואה לגברים. הגיל ניכר על עור הפנים שלנו, הקמטים בגופנו, מיצוק הגוף שלנו ולצערנו, גם בחזה. החזה שלנו חשוף לשינויים תמידיים ולאחר הריונות, הנקות, עליות וירידות במשקל, והתבגרות באופן כללי, הוא כבר לא נראה כמו שהיה נראה כשהיינו בנות 20. בחברה של היום, החזה שלנו משחק תפקיד משמעותי ביצירת הזהות הנשית ומעטות הנשים שאינן שמות לב ואף מוטרדות מן השינויים החלים בו. אמנם קיימות גם נשים שלא עברו את המסלול הנשי המוכר, לא עברו הריונות או תנודות משמעותיות במשקל, או שבורכו בגנטיקה טובה מספיק כך שאינן זקוקות להתערבות גם בגיל מבוגר, אבל בעבור כל אותן נשים שהיו רוצות לחזור ולראות את החזה שלהן צעיר וזקוף, להרגיש ולהראות צעירות, ולהתגאות שוב בגופן, קיים ניתוח אסתטי ופשוט הנקרא הרמת חזה.

מדוע נשים בוחרות לעבור הרמת חזה?

הסיבה העיקרית בה נתקלים רוב הרופאים ברצון לעבור ניתוח הרמת חזה רצון בשיפור תחושה הנשיות וכתרומה לביטחון העצמי ולהופעה חיונית וצעירה. חזה נפול גורם לנשים להרגיש מבוגרות מגילן, פחות נשיות ופחות מושכות. הרצון לעבור את הניתוח נובע מהצורך להרגיש שוב צעירה וחטובה. הרצון לשוב ולהתגאות במבנה הגוף והחזה טבעי ומובן. הסיבות לחזה נפול יכולות לנבוע מכמה גורמים, הריונות, שינויים ותנודות במשקל הגוף, אי שימוש בחזייה ופגעי הגיל המשתקפים בחוסר אלסטיות ורפיון של הרקמות האוחזות את השד. בנוסף, יתכן שחלק מן הנשים המעוניינות לעבור את הניתוח סובלות מחוסר סימטריה מולד אותו הן בוחרות לתקן באמצעות שיקום המבנה  של השד.

ניתוח משולב

הניתוח המשולב כולל הרמת החזה וגם הוספה של שתל על מנת להגיע למראה הרצוי. במהלך ההכנות הראשוניות לניתוח תבחרי יחד עם הרופאה את השתל הרצוי, והיא תבנה תוכנית ניתוח הכוללת את מיקום השתל, סוג השתל, הצורה המתאימה של השתל למבנה השד שלך וכמובן הגודל הנכון אשר יתאים לרוחב השד שלך, ולמבנה הגוף הכללי על מנת ליצור מראה פרופורציונלי לחלוטין. במהלך הניתוח המנתחת תכניס את השתל למיקום הנכון תוך כדי יצירת צלקות מינימליות. בנוסף, יתכן שדווקא תרצי לבצע הקטנה ביחד עם ההרמה ולקבל חזה קטן יותר, מעוצב, מותאם לגופך וקל יותר כך  שלא תסבלי מכאבים או אי נוחות בצוואר ובחגורת הכתפיים, כמו שקורה לעתים רבות לנשים בעלות חזה גדול.

מחיר הרמת חזה

עלות הניתוח מושפעת מכמה פרמטרים, ביניהם כמובן ההליך הניתוחי עצמו (עם או בלי שתל, משולב הגדלה \ הקטנה ועוד), מיומנות הרופא, בית החולים או המרפאה בה יתבצע הניתוח ועוד, אך באופן כללי טווחי המחירים ינועו בין 25,000 שקלים ל-32,000 שקלים, בהתאם לפרמטרים שנבחרו.

החלמה, וצלקות של הרמת חזה

ההחלמה מן הניתוח אינה קשה ואורכת לרוב בין שבוע לשבועיים, בהם לעתים תסבלי מכאבים או בצקות. מומלץ לא לבצע שום מאמץ פיזי באותה תקופה ויהיה עליך ללבוש חזיית ספורט תומכת במשך חודש. הצלקות מהניתוח אינן משמעותיות מאד, אך קיימות, ולרוב יכללו צלקת עדינה מאד סביב העטרה (צלקת שלעתים לא תראה לעין), וצלקת אנכית אשר יורדת מן העטרה כלפי מטה. הצלקות שנותרות בניתוח הרמת חזה אינן נראות כאשר אתן לובשות מחשוף ולעתים אף אינן מובחנות במיוחד גם כאשר אתן עירומות.

 

איך להתכונן לפני ניתוח הרמת חזה או הקטנת חזה

אם את סובלת במשך שנים מצניחה של החזה לאחר הריונות, הנקות ועליות או ירידות במשקל, או אם בורכת בחזה גדול אתו את מנסה להסתדר מאז היותך נערה, את לבטח יודעת ומכירה את כל הקשיים המלווים לעניין. מציאת החזיות הנכונות, שתומכות ולא מכאיבות, ואף מעצבות את החזה בצורה נאה, בחירת הלבוש הנכון שיתאים לגודל ולצורת החזה, כאבי הגב, הכתפיים והשכמות הנובעים מכובד המשקל של החזה, ולעיתים גם מבטים והערות שיכולים לגרום לאי נוחות רבה. אם הגעת לנקודה בחייך בה נמאס לך לסבול ובחרת לעבור ניתוח, אנו מצרפים לך כמה טיפים שכדאי שתדעי לפניו, על מנת שתוכל להכין את עצמך לניתוח ולהחלמה ממנו בצורה הטובה ביותר.

 

הליכים רפואיים לאחר הניתוח

להחלים מניתוח זה אף פעם לא נעים, אבל כשאת לפני ניתוח ואת מדפדפת בתמונות “לפני ואחרי” באינטרנט, את לא באמת מבינה איך התקופה שאחרי הניתוח תראה, ואת גם לא יודעת שיש חלק שלם של באמצע בין ה-“לפני” ל-“אחרי” שנקרא “החלמה”. ראשית, במהלך הניתוח כמובן שתופרים את החזה. התפרים יכולים להיות לא נעימים, וגם ההסרה שלהם קצת כואבת. התפרים בדרך כלל מוסרים כשבועיים לאחר הניתוח ואת צריכה להתכונן לאפשרות שמדובר בהליך לא נעים, במיוחד כאשר מסירים את התפרים מהפטמה עצמה. בנוסף, לעיתים החלמה מניתוח מלווה ברגישות יתר באזור, לכן זה יכול אפילו לכאוב מעט יותר. אל תפחדי לשוחח עם הרופא המנתח על כך, ולבדוק אם יש אפשרות להשתמש במשחה מאלחשת או משכך כאבים כלשהו על מנת להקל עליך. שנית, כנראה שלאחר הניתוח את תשלחי הביתה עם נקזים בחזה אותם יש להסיר יום או יומיים לאחריו. גם הסרת הנקזים קצת לא נעימה, אז ודאי שאת עושה זאת בשכיבה, לאחר שישנת ואכלת טוב, ובעדינות יתרה מצד הרופא.

 

ההחלמה הביתית

רוב המנתחים ימליצו לך להתחיל בעיסוי עצמי של האזור כשבועיים לאחר הניתוח. אל תזלזלי בהמלצה זו. ככל שתבצעי את העיסויים העצמיים בתכיפות גבוהה יותר, כך תרגישי הקלה משמעותית יותר. את העיסוי יש לבצע בעדינות, באמצעות קרם או שמן רפואי (התייעצי עם הרופא על החומר עליו הוא ממליץ) מה שגם יכול לסייע להחלמת התפרים והצלקות. בנוסף, כשאת נוסעת ברכב בימים הראשונים לאחר הניתוח, בחרי דרכים חלקות, עם כמה שפחות פסי האטה ושיבושים וכביש, וגם קחי אתך כרית קטנה להניח מתחת לחגורת הבטיחות כדי שזו לא תלחץ לך על האזור הרגיש.

 

אל תשכחי להתאזר בסבלנות

תהליך ההחלמה לוקח זמן, את זה את כבר יודעת. אבל גם אחרי שהתפרים הוסרו, הנקזים הוצאו, כבר לא כואב וכבר לא רגיש – את עדיין צריכה להמתין ולחכות עד שהחזה החדש שלך יתפוס את צורתו והצלקות ייעלמו לגמרי. תהליך כזה יכול לקחת כמה חודשים טובים ואפילו שנה, ולכן את חייבת להכין את עצמך מראש. יתרה מזאת, יש סיכוי שהשדיים שלך יראו לך ממש מוזר בהתחלה, ואולי אפילו תחשבי לעצמך “למה עשיתי את הניתוח הזה בכלל?” אבל זכרי, המראה הולך ומשתפר לאט לאט עד שאת מגיעה לתוצאה עליה חלמת. מקום נוסף בו תצטרכי להתאזר בסבלנות הוא קניית חזיות חדשות. ייקח זמן עד שתוכלי ללבוש חזיות עם ברזלים ובינתיים תצטרכי להסתפק בחזיות הרפואיות. אל תדאגי, הן נוחות מאד, ובינינו- יש סיכוי שלא תרצי לראות שוב חזייה עם ברזלים לעולם!

לפרטים נוספים על ביצוע הליך הרמת חזה

מוזמנים גם להיכנס ולקרוא עוד על הקטנת חזה לנשים

ליצירת קשר מלאו פרטים
פנייתך התקבלה בקליניקה של דר' דנה אגוזי
אחד מנציגינו יצור עמך קשר בהקדם
דר' דנה אגוזי