סניף תל אביב ראול ולנברג 18 בנין C קומה 2
050-5264265 | לשיחה עם הקליניקה

מתיחת פנים לאחר ירידה במשקל

נהוג מאד לחשוב כי המטופלים המגיעים לניתוח מתיחת פנים הם די זהים במאפיינים שלהם; אנשים (גברים ונשים כאחד) מעל גיל 50, אשר סובלים מצניחה משמעותית ורפיון בעור הפנים, המעוניינים להשיב נפח, רעננות ומראה צעיר לפניהם ומחפשים אפשרות שאיננה זמנית אלא כזו שתעשה שינוי דרמטי ותחזיק מעמד לשנים רבות. זה לא שאין אמת בהנחה הזאת, ואכן רוב המטופלים דומים מאד לתיאור הנ”ל, אך ישנן קבוצות אוכלוסייה נוספות המגיעות אל הניתוח ואינן דומות כלל לקבוצה שתוארה. אחת מאותן קבוצות היא קבוצת האנשים אשר ירדו במשקל בצורה משמעותית, וכתוצאה מן הירידה המהירה, איבדו נפח רב בפנים שלהם ונראים כיום מבוגרים יותר מגילם האמיתי. מטופלים אלה יכולים להיות צעירים ומבוגרים כאחד, משכבות אוכלוסייה שונות וכאלה שאיבדו משקל בדרכים שונות. המטופל יכול להיות לדוגמה גבר בן 47 שעבר ניתוח לקיצור קיבה, או אישה בת 35 שהעלתה משקל רב בהריונות וכאשר השילה אותו, איבדה מנפח הפנים.

 

השלכות הירידה במשקל

טרם ירידה במשקל, אנו חושבים על דברים רבים אותם יש לקחת בחשבון; אנו מתכננים דיאטה מפורטת, חושבים על שיטות האימון בהן נבחר, או מכינים את עצמנו לניתוח. אחד הדברים עליו אנו פחות חושבים הוא השינוי שיעבור על גופנו, והמחיר שאנו עתידים לשלם, כמו עודפי עור ברחבי הגוף ובעור הפנים. מטופלים רבים מגיעים להליך כאשר הם מיואשים ומאוכזבים, ולא מספיקים ליהנות מן הירידה במשקל בשל האכזבה ממראה פניהם. ישנן שיטות רבות לשנות את מצב הפנים לאחר שאיבדו מנפחן, אך אין ספק שהשיטה היעילה ביותר וזו המפגינה את התוצאות המשמעותיות ביותר היא שיטת ניתוח מתיחת הפנים.

 

מתי לבצע את המתיחה?

רוב המנתחים כיום יסרבו לנתח מטופל קצת אחרי שירד במשקל. סירוב זה נובע בעיקר מהסיבה כי המנתחים רוצים לראות שהמטופל מצליח לשמור על משקל גופו נמוך ולא עולה אותו בחזרה, והופך את מתיחת הפנים למיותרת. לאחר שהמטופל הוכיח את מחויבותו לירידה במשקל ולשמירה על המשקל הנוכחי, הוא יוכל לפנות להליך, ולצרף אליו, אם ירצה, גם הליכים נוספים להסרת עור עודף בשאר חלקים אחרים בגוף כגון בטן תחתונה, זרועות או ירכיים.

מתיחת פנים

ביצוע מתיחת הפנים

מתיחת הפנים יכולה להתבצע בכמה שיטות, התלויות הן במבנה הפנים של המטופל והן בכמות המשקל שירד. אם מדובר באישה בהריון שהורידה את משקל ההיריון או במטופל שירד כמות משקל מתונה בדיאטה עקבית, סביר להניח כי ההליך שיתבצע יהיה הליך סטנדרטי לחלוטין בו יתבצעו חתכים ברקות ומאחורי האוזניים. מתיחה זו זהה למתיחה רגילה, המתבצעת על כל מטופל אחר, ללא קשר למשקלו. במידה ומדובר במטופל שירד כמות מאד מאסיבית של משקל, ובמהירות (כמו מטופלים הנמצאים לאחר ניתוח בריאטרי), יתכן והמנתח ישתמש בגישה מעט שונה, בה החתך מתבצע על קו השיער הקדמי של המטופל, בקו הקדמי של האוזניים וגם מאחורי האוזניים, לאורך קו השיער. חיתוך זה נותן למנתח חופש פעולה משמעותי לבצע את המתיחה בצורה אופטימלית ומאפשר לו גישה אל כל הפנים, כך גם יבטיח תוצאות הרבה יותר דרמטיות ומורגשות. לעתים יתכנו חתכים גם לאורך חלקו האחורי של ראש המטופל, לקראת העורף, וכך יותר עור עודף יוכל להיחתך והתוצאה תהיה אפילו טובה יותר.

 

ההחלמה מן הניתוח

ההחלמה מניתוח מתיחת פנים משתנה בהתאם לחתכים שבחר המנתח לעשות. ככל שהחתכים יותר נרחבים, כך, מן הסתם, תהיינה יותר צלקות, אך בהתאם כך גם תהיינה תוצאות מורגשות ואיכותיות יותר. למרות שההחלמה זהה לרוב בין גברים לנשים, כאשר מדובר בחתכים נרחבים יותר, ניתן לראות שוני בין גברים ונשים שכן נשים יכולות להסתיר את הצלקות בצורה טובה יותר באמצעות שערן, אך גברים עם שיער מועט או קו שיער נסוג יתקשו מעט בהסתרת הצלקות, עד שידהו. למרות תהליך החלמה שיכול להיות מעט ממושך, המטופלים העוברים את מתיחת הפנים מדווחים על תוצאות דרמטיות ואיכות חיים משופרת המלווה את הירידה במשקל.

קרא עוד

ליצירת קשר מלאו פרטים
פנייתך התקבלה בקליניקה של דר' דנה אגוזי
אחד מנציגינו יצור עמך קשר בהקדם
דר' דנה אגוזי