סניף תל אביב ראול ולנברג 18 בנין C קומה 2
050-5264265 | לשיחה עם הקליניקה

הרמת גבות (מתיחת מצח)

לא רבים הם האנשים המבינים כיצד כל הפנים שלנו משתנות כאשר אנו משנים את הגבות שלנו. הן אלו התורמות ליצור את המבע הייחודי לנו, והן, ביחד עם כל אזור המצח, גם יכולות לא אחת להעיד על גילנו ועל מצבנו. כאשר אנו לחוצים או דואגים, יהיה ניתן לראות זאת על המצח והגבות שלנו בנקל. כמובן, עם השנים, אורח החיים וההתבגרות, אנו שמים לב לשינוי באזור הזה בפנינו. הגבות צונחות, המצח מדלדל, קמטי הזעף מתגברים וניתן להבחין בחריצים ובתלמים החוצים את מצחנו באופן קבוע. אחת השיטות הקלות המהירות ובעיקר היעילות לשינוי המצב היא לבצע מתיחת מצח והרמת גבות – הליך קוסמטי  שיכול לשנות לחלוטין את המראה שלנו!

 

ההחלטה על ביצוע הליך הרמת גבות

מטופלים לרוב בוחרים לבצע את ההליך לאחר שהם שמים לב לצניחה של הגבות, לקמטים רבים מאד באזור ולמראה פחות צעיר ורענן. הגיל הממוצע של המטופלים נע בין גיל 40 לגיל 60, אך ניתן לראות מטופלים צעירים ומבוגרים יותר מן הגילאים הללו המגיעים אל הניתוח. ההליך מסייע להרים את הגבות וליצור מראה חלק, רענן וצעיר. אל הניתוח הזה ניתן להוסיף ניתוחים נוספים שיכולים לסייע ביצירת המראה הצעיר כמו מתיחת פנים, ניתוחי עפעפיים שונים ועוד.

 

כיצד מתבצע ניתוח הרמת גבות?

ישנן כמה שיטות בהן ניתן לבצע את ניתוח מתיחת המצח הכוללות בעיקר את השיטה הקלאסית אותה מבצעים כבר למעלה מ-50 שנה,  א מתיחת מצח חלקית, שיטה חדשנית יותר אשר מטרתה לצמצם את הצלקות המופיעות לאחר הניתוח. ב “מתיחת מצח חלקית”  מרימים את צידי הגבות דרך חתכים מצומצמים יותר אך היא לא מאפשרת את ההרמה שמאפשרת השיטה הקלאסית ולכן, למרות יתרונותיה, תתאים רק לאלו הזקוקים להרמה קלה ולא לתוצאות דרמטיות מאד. השיטה הקלאסית, אמנם מצריכה חתכים יותר ארוכים במהלך הניתוח, אך גם מאפשרת גישה נוחה יותר אל השרירים ומאפשרת לבצע הרמה מלאה ומדויקת.

 

מתיחת מצח קלאסית

מתיחת המצח הקלאסית, הנקראת לעיתים “מתיחת מצח מלאה” מתבצעת על ידי חתך לאורך קו השיער. מיקום זה מאפשר לצלקות להיות יחסית נסתרות ולרוב לאחר מספר חודשים מטשטשות. החתך מאפשר לרופאה למקם מחדש את הגבות במיקומן הנכון, לשחרר ולהחליש את השרירים באזור, ולהסיר את כל העור העודף.  כאמור, בגישה המלאה אשר שיטה זו מספקת אל השרירים והרקמות בפנים, ניתן להגיע לתוצאה איכותית ומדויקת שתספק למטופל מראה צעיר באופן דרמטי ומובחן.

 

מתיחת מצח חלקית

מתיחת המצח החלקית היא שיטה פחות פולשנית אך גם פחות מדויקת לביצוע מתיחת מצח. בשיטה זו מבוצעים חתכים קטנים לאורך קו השיער בצידי המצח,.  כפי שצוין, שיטה זו היא שיטה מעט מגבילה שכן לרופאה לעולם אין חשיפה מלאה אל השרירים והרקמות והיא מספקת לרוב רק הרמה קטנה ונעימה. שיטה זו מתאימה לאנשים שהצניחה אצלם רק החלה, ומתבטאת יותר בחלק הצידי של הגבות , או אנשים צעירים שרוצים מראה מעט יותר רענן.

 

הרמת גבות

הרמת הגבות היא חלק מתהליך מתיחת המצח ולרוב לא מבצעים אותה סתם לבדה. במהלך הרמת המצח, מבצעת הרופאה גם הרמה של הגבות, ומחזירה אותן למיקום בו הן היו בגיל צעיר לפני שהחלה הצניחה – לרוב כסנטימטר או סנטימטר וחצי גבוה יותר מהמיקום הנוכחי. פעמים רבות משלבים ניתוח הרמת מצח או גבות עם ניתוח עפעפיים עליונים ותחתונים או עליונים בלבד. ולעיתים כחלק ממתיחת פנים וצוואר.

 

הכנה לפני ניתוח הרמת גבות

לפני הניתוח, יעבור המטופל שיחת הכנה מעמיקה עם הרופאה בה ישאל על מחלות רקע שונות ועל מצבים פיזיים כגון לחץ דם גבוה או נמוך במיוחד וכדומה. בנוסף, יתבקש המטופל לדווח על עישון ונטילת תרופות שונות, לרבות כאלה היכולות לגרום להפרעה בקרישת הדם, כמו אספירין. המטופל יתבקש לבצע בדיקות דם מקיפות ולאחר מכן תבחן הרופאה את מצב הפנים של המטופל ותחליט על ההליך הניתוחי הנכון ביותר עבורו. טרם הניתוח יתבקש המטופל להפסיק לנטול תרופות ולהפסיק לעשן, במידה והוא מעשן. ביום הקודם לניתוח יהיה המטופל בצום של אוכל ולאחר מכן גם שתייה.

 

מיד לאחר ניתוח הרמת גבות

הניתוח יחסית קצר ואורך בין שעה לשעתיים, בהתאם להליך שמתבצע. לרוב יוכל המטופל להשתחרר לביתו כבר באותו יום. לאחר הניתוח יוכל המטופל לשוב ולקחת את התרופות שנטל טרם הניתוח, רק בהתייעצות עם הרופאה ולפי הנחיותיה. יתכן והחבישה החובשת את אזור הניתוח תישאר על המטופל גם לאחר שישוחרר הביתה למשך יום או יומיים רק כדי לשמור על האזור נקי וסטרילי. יתכן שיחוש המטופל מעט כאבים או אי נוחות, אך ניתן לטפל בהם באמצעות משככי כאבים רגילים.

 

התאוששות והחלמה ראשונית

לאחר שתוסר החבישה על ראש המטופל, הוא יוכל לשוב ולהתקלח, ואף לחפוף את ראשו. יתכן ויהיו מעט כאבים או תחושת נימול באזור הניתוח, אך זו תופעה שכיחה ותחלוף מעצמה. באם היה שימוש בניתוח בתפרים או סיכות שאינם נמסים או נספגים, יהיה צורך לשוב אל הרופאה ולהסירם כעשרה ימים עד שבועיים לאחר הניתוח. בימים שלאחר הניתוח יתכן וירגיש המטופל מעט נפיחות בפנים או באזור העפעפיים ואולי אף שטפי דם קלים, אותם ניתן להעביר באמצעות שימוש ברטיות קרות על האזור. מומלץ לשכב עם הראש מוגבה בימים הראשונים שכן זה יכול לעזור לשטפי הדם ולכאבי הראש, אם יתרחשו. לתפקוד הרגיל יוכל המטופל לחזור כעשרה ימים לאחר הניתוח, ובאם מדובר במתיחת מצח חלקית, אפילו מוקדם מכך. על המטופל להקפיד להימנע מכל פעילות מאומצת הכוללת התכופפות או הגברת לחץ הדם. כמו כן, מומלץ להימנע מחשיפה לשמש או לחום קיצוני בשבועות שלאחר הניתוח.

 

סיכונים אפשריים של הניתוח

כמו בכל ניתוח, לבטח כזה המתבצע באזור הפנים, קיימים סיכונים וסיבוכים אפשריים, נדירים יותר ופחות. במתיחת מצח הסיבוכים הם אמנם לא שכיחים כלל, אך עדיין יש לפקוח עין ולשים לב לכל חריגות בתחושה. יתכן שירגיש המטופל נימול או ירידה בתחושה באזור הקרקפת, צלקת גדולה, רחבה או בולטת מדי, זיהום או דימום מאזור הניתוח, הפרעה כלשהי בעצבים באזור המצח הגורמים לקושי בהרמת הגבות או בכיווץ שרירי המצח, איבוד שיער ונסיגת קו השיער וכדומה. באם נתקלתם באחת מן התופעות הללו לאחר הניתוח, צרו קשר עם הרופאה המטפלת באופן מיידי.

ליצירת קשר מלאו פרטים
פנייתך התקבלה בקליניקה של דר' דנה אגוזי
אחד מנציגינו יצור עמך קשר בהקדם
דר' דנה אגוזי