סניף תל אביב ראול ולנברג 18 בנין C קומה 2
050-5264265 | לשיחה עם הקליניקה

בוטוקס בהזרקה ומילוי קמטים בפנים

בוטוקס- כל המידע

כיום כמעט וכבר אין אישה שלא מכירה את הליך הזרקת הבוטוקס לפנים על מנת להצעיר את העור,  וליצור מראה נקי יותר, ללא קמטים. יחד עם זאת, נשים רבות לא יודעות כי הבוטוקס בכלל התחיל כמשהו אחר לגמרי – החומר הומצא בשנות השמונים של המאה הקודמת על מנת לטפל במצבים רפואיים כגון מיגרנות, הזעת יתר ואפילו פזילות בעיניים. לאט לאט הוכחה היעילות האסתטית שלו וטיפולי הבוטוקס אושרו לשימוש אסתטי בלבד בתחילת המאה הנוכחית, בשנת 2002. בשנים שחלפו מאז האישור, הפך להיות הליך הבוטוקס ליותר ויותר פופולרי, ואליו הצטרפו שלל שיטות וחומרים חדשניים למילוי הקמטים ולהצערת הפנים. אם גם אתם מעוניינים במראה צעיר יותר, יתכן כי הזרקת בוטוקס או מילוי קמטים יהיה הליך אידאלי עבורכם, רק זכרו: מדובר במיומנות עדינה ביותר, ועליה להתבצע רק על ידי איש מקצוע רפואי מוסמך.

 

ההחלטה על ביצוע ההליך

אין ספק שבמהלך השנים אנו צוברים יותר ויותר נזקים לעור הפנים שלנו. הקמטים המופיעים כסימני גיל, סימני פיגמנטציה אשר מופיעים כסימן למערכת היחסים שלנו עם השמש הארץ-ישראלית החזקה, העור הופך לפחות ופחות גמיש ואלסטי כחלק מהגנטיקה שלנו, ובקיצור- ניתן לראות היטב בני כמה אנחנו. כיום, שלל הטיפולים החדשניים המוצעים, הופכים את פעולת ההצערה לפעולה קלה שכמעט אינה כואבת ומאפשרת לרובנו לעבור הליך כזה או אחר להחזרת הנעורים אל הפנים שלנו, כאשר בראש רשימת ההליכים הללו עומדים הליכי מילוי הקמטים והזרקות הבוטוקס. נכון, אין מהווים ההליכים הללו תחליף למתיחת פנים ניתוחית, אבל הם יכולים לספק תוצאה ראויה בהחלט לפרקי זמן של חודשים ולעתים שנים.

 

סוגי המטופלים המגיעים אל ההליך

המטופלים המגיעים אל ההליך הם לרוב אנשים הנמצאים בגילאי ה-40,50 או 60 שלהם, הסובלים מקמטים מובחנים, מרפיון בעור הפנים ומאבדן נפח משמעותי המשווה לפנים מראה מקומט ומרוקן. בעיקר יגיעו אלו הסובלים מקמטים המלווים את צדי האף אל צדי השפתיים, קמטים המלווים את צדי השפתיים ויורדים אל צדי הסנטר (הם נקראים לעתים גם “קמטי מריונטה” בשל המראה שהם משווים לבעליהם), חריצים המופיעים מעל לשפה העליונה הנגרמים לרוב מעישון או מספיגת העצם בלסת העליונה, וקמטים המופיעים מתחת לעין הנגרמים על ידי התרוקנות האזור ורפיון העור.

 

הכנה לפני ההליך

לפני כל הליך הרופאה בודקת את ההיסטוריה הרפואית של המטופל, והוא מציין בפניה את התרופות אותן הוא נוטל באופן קבוע.

 

כיצד מתבצע ההליך?

כאמור, ישנם כמה סוגים שונים של הליכים אותם ניתן לבצע הכוללים חומרי מילוי שונים, כמו גם אזורים שונים בפנים אליהם מזריקים את החומרים.

 

הזרקת בוטוקס

תהליך הזרקת הבוטוקס נעשה ללא הרדמה, אך ניתן לתת למטופלים משכך כאבים טרם הטיפול או מיד לאחריו. אם המטופל מבקש, ניתן לבצע זריקת אלחוש ראשונית או שימושש במשחת אלחוש מקומית (אמלה). ההליך אורך מספר דקות בודדות. ההזרקה מתבצעת היישר אל תוך השריר שגורם לקמט להיווצר, ולמעשה משתקת אותו על מנת למנוע מהקמט להיווצר שוב. את ההזרקות מבצעים בין העיניים וסביבן, באזור המצח או בצדי השפה. לרוב, השפעת הבוטוקס על הפנים מחזיקה מעמד בין 3 עד 6 חודשים, ולאחריהם נעלמת.

 

מילוי קמטים על ידי חומרים נספגים

החומר המרכזי ממנו עשויים חומרי המילוי כיום הוא החומצה ההיאלורונית שהיא חומר הנספג בשלב מסוים, וכך גם מתפוגגת השפעתו. החומצה ההיאלורונית מצויה אצלנו בגוף במינון מסוים, והגוף יודע לזהותה  ולפרקה באופן עצמאי. הסיכון לזיהום בגוף כאשר מזריקים את החומר קטן מאוד.  את החומצה מזריקים אל תוך הקמטים והיא מייצרת מעין מצע עליו הקמט יכול להישען, ולא לשקוע פנימה. את ההזרקה ניתן לבצע לאחר מריחת קרם הרדמה מקומית, או הזרקת זריקת הרדמה אל חלל הפה, הדומה מאד לזריקת הרדמה המתבצעת אצל רופא השיניים. את החומצה ניתן להזריק בשלל אזורים שונים בפנים ותוצאות ההזרקה מחזיקות מעמד בממוצע בין כ-9 חודשים, למרות שלעתים יכולות להישאר אפילו עד שנה וחצי.

 

מיד לאחר ההזרקה

לרוב, לאחר הזרקה של חומרי מילוי יתבצע עיסוי מקומי עדין על מנת לעצב את החומר בצורה הרצויה. לאחר הזרקת בוטוקס לא יתבצע עיסוי, ולמעשה מומלץ שלא לגעת באזור כלל. קירור המקום יכול מאד לעזור במניעת שטפי דם ונפיחות, אך יש לקחת בחשבון שרוב הסיכויים שהמקום יהיה נפוח מעט, כאשר הנפיחות צפויה לרדת במהלך 24 השעות הראשונות לאחר ההזרקה.

 

התאוששות והחלמה ראשונית

בימים הראשונים לאחר ההזרקות יתכן והאזור יהיה רגיש ועדין, מעט כואב, עם שטפי דם, גירוי מקומי, או גושים אשר ייווצרו באזור. לעתים יחוו המטופלים אף כאב ראש קל וחוסר נוחות צפויה. כל התופעות הללו הן זמניות ועתידות לחלוף בתוך מספר ימים. את התוצאות המשמעותיות של הטיפול ניתן יהיה לראות רק מספר ימים או שבוע לאחר ההזרקה, אחרי שהאזור מחלים והנפיחות ותופעות הלוואי נעלמות לחלוטין.

 

סיכונים אפשריים

כמו בכל הליך פולשני יותר או פחות עלולים להתרחש סיבוכים מסוימים. במקרה של מילוי קמטים והזרקות בוטוקס הסיבוכים האפשריים הם אדמומיות, נפיחות, שטפי דם, זיהום, הרפס בעור, תגובות אלרגיות להרדמה ולמשחת האלחוש, חומרי המילוי אשר יוצרים גושים בפנים, חוסר סימטריה בפנים וכדומה. באם מופיעה אצלכם תופעה משונה, חום גבוה, כאבים או אודם – פנו באופן מיידי אל הרופאה המטפלת להמשך טיפול.

מידע נוסף על ניתוחים פלסטיים

ליצירת קשר מלאו פרטים
פנייתך התקבלה בקליניקה של דר' דנה אגוזי
אחד מנציגינו יצור עמך קשר בהקדם
דר' דנה אגוזי